Partner serwisu
Drogi i autostrady

Budimex gotowy do budowania dróg w technologii betonowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
25-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Budimex gotowy do budowania dróg w technologii betonowej
fot. Budimex
Decyzją GDDKiA niemal 40% dróg ekspresowych, krajowych i autostrad w perspektywie 2014-2020 powstanie w technologii betonowej. Dariusz Blocher, prezes Budimeksu, zapewnia, że spółka jest przygotowana do tego wyzwania, ale ostrzega, że problemem może okazać się brak wystarczającej ilości sprzętu i personelu w przypadku spiętrzenia inwestycji w podobnym czasie.

Wykonawca z doświadczeniem

Dariusz Blocher w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” przyznaje, że do tej pory w Polsce nie realizowano dróg w technologii betonowej na tak dużą skalę, jak zapowiedziała GDDKiA. – Należy mieć na uwadze to, że posiadamy jednak więcej personelu i maszyn do wykonywania nawierzchni bitumicznych – zastrzega.

Prezes Budimeksu przypomina, że jego spółka brała udział w budowie drogi S8 i pasów startowych na lotniskach w technologii betonowej, posiada też własne rozściełacze betonu i współpracuje z podwykonawcami zaznajomionymi z tą technologią.

Drogi z betonu będą wytrzymałe

– Popieram tę decyzję GDDKiA i mam nadzieję, że została ona przemyślana. Beton nie jest dużo droższy niż asfalt, lecz jest bardziej wymagający, wrażliwy na warunki atmosferyczne, istotna jest jakość wykonania – wylicza prezes.

Budowanie w betonie jest co prawda droższe, ale użytkowanie takiej drogi jest już tańsze. Dobrze wykonana nawierzchnia betonowa może wytrzymać bez żadnego remontu nawet 30 lat. W przypadku asfaltowej, co 7-8 lat należy wymienić warstwę ścieralną, a po 20 latach kolejne warstwy – dodaje.

Plany GDDKiA możliwe do zrealizowania, ale…

Dariusz Blocher mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl”, że kluczową kwestią będzie uniknięcie spiętrzenia robót. – GDDKiA może mieć duży problem jeżeli te 856 km dróg zostanie rozpisanych w sposób nakazujący układanie nawierzchni betonowej w zbliżonym czasie. Pomijając tę kwestie, uważam, że jesteśmy przygotowani do zrealizowania pewnej liczby kontraktów w technologii betonowej – dodaje.

Prezes spółki budowlanej nie ukrywa, że niespodzianką było dla niego zamierzenie zastosowania tej technologii na tak dużą skalę. Mimo to Budimeksu nie zaskoczyło, że po betonie będziemy jeździć na Południowej Obwodnicy Warszawy, czy autostradzie A1 z Tuszyna do Pyrzowic. – W momencie przystępowania do tych przetargów wykonawcy wiedzieli, na których odcinkach pojawi się betonowa nawierzchnia – zauważa Dariusz Blocher.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Drogi i autostrady

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Elżbieta Pałys 15 września 2023

GDDKiA będzie budować S16 na Podlasiu. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Lotnisko Chopina: Blisko 2 mln pasażerów w sierpniu i nowy dzienny rekord!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Drogi i autostrady

Obwodnica Kępna będzie w całości dwujezdniowa

Elżbieta Pałys 15 września 2023

GDDKiA będzie budować S16 na Podlasiu. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Lotnisko Chopina: Blisko 2 mln pasażerów w sierpniu i nowy dzienny rekord!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5